De Monitor
25 min 57 s

We bestellen steeds vaker online. Maar onderaannemers van PostNL, die driekwart van de pakketten bezorgen, klagen over tarieven waar ze nauwelijks van kunnen rondkomen. Zo ook Ruud Wassenaar, die een van honderden onderaannemers is van PostNL. Hij worstelt financieel en vindt dat PostNL zijn onderaannemers uitknijpt. Zomaar stoppen is lastig, omdat hij zijn chauffeurs in loondienst heeft en geïnvesteerd heeft in zijn bestelbussen. 'Ik zit klem', zegt hij. Klopt het dat ondernemers van PostNL geen passende vergoeding krijgen voor hun werk? En waarom zijn sommigen zo angstig om openlijk kritiek te uiten op PostNL?

Makers

Verslaggever

Samen komen we verder

Ons onderzoek begint bij jou. Heb jij een tip of ervaring die je met ons wil delen? Laat het ons weten!

Heb jij een tip of ervaring die je met ons wil delen? Laat het ons weten!

Documentatie uploaden
CAPTCHA
Deze vraag is om te controleren dat u een mens bent, om geautomatiseerde invoer (spam) te voorkomen.

Bedankt, je tip is verstuurd

Wat gebeurt er nu met mijn tip?

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om het tipformulier in te vullen. Je tip is verstuurd naar de redacteur van het onderzoek. Wij publiceren niets met naam en toenaam zonder contact met je op te nemen. Soms krijgen we zoveel tips binnen dat het ons helaas niet lukt om iedereen een persoonlijke reactie te sturen. We vragen je begrip hiervoor. 

Benieuwd naar de impact van eerdere tips?

Van kamervragen tot petities en maatschappelijk debat: samen met jou pakken we systemisch falen en onrecht aan. Benieuwd naar de impact van eerdere onderzoeken en ingezonden tips? Bekijk dan nu ons track record.