Na meerdere onderzoeken en analyses die concluderen dat Limburg beter af is zonder Maastricht Aachen Airport, besloot Provinciale Staten Limburg in juni dat ze het eenbaans vliegveld in Beek willen openhouden. Die keuze werd gemaakt nadat werd voldaan aan de voorwaarde een omgevingsbewuste partner te vinden voor het project. Die werd gevonden in Schiphol Group, die onder voorbehoud een akkoord tekende om voor 40% aandeelhouder te worden. Tot dat punt was de provincie namelijk de enige eigenaar. Met het openhouden en doorontwikkelen van het vliegveld zijn tientallen miljoenen gemoeid. Er ontbreken er nog steeds cruciale vergunningen. Deze week werden concrete plannen voor de toekomst gepresenteerd aan de provincie in een zogenaamde business case. Maar veel mensen -vaak omwonenden- hebben weinig vertrouwen in de plannen en procedures.

Deze uitzending kwam tot stand naar aanleiding van een tip die we ontvingen in de Pointer pop-up Heerlen

Pointer Regio - Waarom wil de Provincie Limburg Maastricht-Aachen Airport openhouden?

Makers

Freelance verslaggever

Samen komen we verder

Ons onderzoek begint bij jou. Heb jij een tip of ervaring die je met ons wil delen? Laat het ons weten!

Heb jij een tip of ervaring die je met ons wil delen? Laat het ons weten!

Documentatie uploaden
CAPTCHA
Deze vraag is om te controleren dat u een mens bent, om geautomatiseerde invoer (spam) te voorkomen.

Bedankt, je tip is verstuurd

Wat gebeurt er nu met mijn tip?

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om het tipformulier in te vullen. Je tip is verstuurd naar de redacteur van het onderzoek. Wij publiceren niets met naam en toenaam zonder contact met je op te nemen. Soms krijgen we zoveel tips binnen dat het ons helaas niet lukt om iedereen een persoonlijke reactie te sturen. We vragen je begrip hiervoor. 

Benieuwd naar de impact van eerdere tips?

Van kamervragen tot petities en maatschappelijk debat: samen met jou pakken we systemisch falen en onrecht aan. Benieuwd naar de impact van eerdere onderzoeken en ingezonden tips? Bekijk dan nu ons track record.