1 miljoen ouderen gelukkig oud laten worden, dat was de missie van zorgorganisatie Zorg van Toen. Deze zomer ging het bedrijf failliet, maar het laat een spoor van ellende achter. Zo zijn er al langer klachten over de kwaliteit van zorg binnen de instelling en worden leveranciers en personeel regelmatig niet betaald. Na het faillissement moeten sommige hoogbejaarde bewoners, zoals Simmy (88) en Theun (90), op stel en sprong op zoek naar een andere zorginstelling. Hoe is dit zo misgegaan?
De uitzending van 3 oktober jl. gaat over de problemen bij De Zorg van Toen en de ervaringen van bewoners en medewerkers rondom slechte zorg. Zorgfraude en zelfverrijking is niet bewezen bij Zorg van Toen (of diens bestuurders) en dat is ook niet beweerd in de uitzending. Met de uitzending hebben wij kritische vragen willen stellen omtrent de gang van zaken binnen deze (inmiddels failliet verklaarde) zorginstelling. Hierbij willen we voor de helderheid benadrukken dat niet vast staat dat sprake is geweest van enige vorm van fraude. Daar wordt door derden nog onderzoek naar verricht.