Slachtoffers van datingfraude hebben in het eerste half jaar voor meer dan negen ton aan schade gemeld. Datingfraude komt – ondanks waarschuwingen – nog steeds veel voor. Op social media platforms als Facebook, Twitter en Instagram slaan oplichters hun slag. Met nepprofielen proberen zij hun slachtoffers in de val te lokken. De nieuwste trend is dat slachtoffers gevraagd worden om te investeren in crypto’s. In de studio Sarah Eskens. Zij is jurist en universitair docent Recht en Technologie aan de Vrije Universiteit Amsterdam en gaat in op de rol van online platforms in de bestrijding van datingfraude.

Oplichters in de liefde

Header bij nieuwsbericht over datingfraude

Ruim 9 ton schade door datingfraude gemeld in eerste maanden 2022

Oplichters vragen slachtoffers om te investeren in aandelen of crypto.

Datingfraude

Tim beheerde nepprofielen van vrouwen op datingsite: ‘Ik schaam me er echt voor’

Chatten met een niet bestaande vrouw: de geraffineerde wereld van de fake liefde.

Makers