Ronaldo is vandaag voorpaginanieuws. Niet vanwege een mooie goal, maar door zijn actie op de persconferentie voor de wedstrijd Portugal-Hongarije. De Portugese voetbalvedette schoof twee flesjes Coca-Cola, die voor zijn neus stonden, aan de kant. Hij zette er zijn eigen flesje water voor terug. Demonstratief stak hij de fles water nog even omhoog en zei: “Water”. Daarna schudde hij zijn hoofd en mompelde:  “Coca-Cola”.  

Het is vast tegen het zere been van een van de hoofdsponsors van het EK. De frisdrankgigant betaalt heel veel geld om de flesjes tijdens de persconferentie in beeld te hebben staan. Maar daar had de wereldster geen boodschap aan.  

Reacties social media

Op social media wordt er veel gereageerd op de actie van de wereldster om de frisdrankflesjes opzij te schuiven. Veel mensen zijn blij dat hij, als rolmodel voor kinderen, eindelijk een goed voorbeeld stelt. 

Zo lezen we: 

Mijn zoon zijn grote voorbeeld en ik moet zeggen dit is een geweldig voorbeeld van iemand die trouw is aan zijn eigen normen en waarden...HEALTH En ja je hebt lovers and haters, maar I really love this. #Ronaldo #health Pascale Marijnissen

Eindelijk iemand die water promoot in plaats van Coca-Cola. Robin

Wow, 1000 times respect to @Cristiano ! If @CocaCola is smart,they will puta Coca-Cola and a water next to it at future press conferences! Pieter Deschuytter

Oproep

Moeten we kinderen meer beschermen tegen marketing van frisdrankmerken, fastfoodketens en chipsmerken? Welke voedselreclames zien jouw kinderen allemaal via bijvoorbeeld TikTok of Youtube? Vind je dat dit verboden zou moeten worden?

Wil je op de hoogte blijven van dit onderzoek?

Elke week sturen we je onderzoeksverhalen, tips van de redactie, en verhalen die je nog van ons kan verwachten.

Makers