Mensenhandel en seksuele uitbuiting

Politie, justitie, maatschappelijk hulporganisaties en sekswerkers: allemaal zijn ze het erover eens dat mensenhandel en seksuele uitbuiting moeten worden aangepakt. De manier waarop dat moet gebeuren is echter al jarenlang onderwerp van discussie. In de tussentijd kunnen dubieuze tussenpersonen en criminele netwerken ongestoord hun gang gaan. Hoe komt de nieuwe aanpak van mensenhandel eruit te zien?

Deel je ervaring!

De Nationaal Rapporteur Mensenhandel vreest dat Nederland het zicht op slachtoffers verliest. Pointer doet de komende tijd onderzoek naar de arbeidsrechten van sekswerkers en misstanden in de prostitutie. Heb jij een vermoeden van seksuele uitbuiting? Dan horen we graag jouw verhaal.

knd-escortbedrog

Meer over dit onderzoek

Header bij artikel over VER
| Nieuws

Vereniging van seksbedrijven wil actie van Openbaar Ministerie tegen berucht escortbureau Nirvana

Klanten werden opgelicht, bedreigd en afgeperst, en escortdames werden uitgebuit.

Header bij artikel JITs
| Nieuws

Nederland haakt af bij omvangrijke internationale opsporing van mensenhandel en seksuele uitbuiting

"Mensenhandel kunnen we alleen tegengaan door ook internationaal samen te werken."

Mensenhandel - tussenpersonen - header.png
| Artikel

Op deze manier kwamen we in contact met een agency die sekswerkers naar Nederland probeert te lokken

Tijdens ons onderzoek proberen we in contact te komen met deze agencies, maar dat is niet gemakkelijk.

Mensenhandel
| Uitzending

Mensenhandel en seksuele uitbuiting

Duizenden online advertenties lokken Oost-Europese sekswerkers naar Nederland. We onderzochten hoe zij slachtoffer kunnen worden van mensenhandel.

Header bij artikel Lovitura
| Achtergrond

Politie, OM en Tweede Kamer pleiten voor landelijke aanpak mensenhandel; staatssecretaris ziet nog 'geen meerwaarde'

Nationaal Rapporteur: Zonder aanpak houden we een beperkt zicht op mensenhandel.

Header bij nieuws 100 agencies

Ruim 100 agencies gevonden die Oost-Europese sekswerkers proberen te lokken: 'Groot risico op uitbuiting'

Advertenties schetsen 'onrealistisch beeld' en zijn 'vaak te mooi om waar te zijn'.

Makers