Eén op de vijf verkeersdoden valt op provinciale wegen. Niet voor niets worden ze 'dodenwegen' genoemd. Zijn bomen in de berm oorzaak van al dit leed? En moeten ze daarom gekapt worden?
Er worden duizenden bomen gekapt om N-wegen veiliger te maken. Wegbeheerders willen het aantal verkeersdoden omlaag brengen, ook als er relatief weinig mensen verongelukken...
Anne reed op de provinciale weg in Drenthe frontaal tegen een boom en overleeft dat ternauwernood. Hij weet nog steeds niet hoe het komt dat hij van de weg is geraakt.
Om de N395 veiliger te maken heeft de provincie Noord-Brabant mooie oude eiken gekapt. Nu is het er een kale toestand. Voor- en tegenstanders verschillen van mening of dit nu...
Op N-wegen worden regelmatig bomen gekapt vanwege de veiligheid. Natuurclubs kunnen daar soms begrip voor opbrengen. Of de oude weg was erg onveilig, of het nieuwe traject...
Provinciale wegen zijn gevaarlijke wegen. Als je tegen een boom knalt, is de kans groot dat je het niet overleeft. Een veilige berm zonder bomen en obstakels kan dodelijke...
Regelmatig gebeurt het: het kappen van gezonde bomen langs provinciale wegen om het verkeer veiliger te maken. Ondanks felle protesten gaan de bomen vaak toch tegen de vlakte...
Gekapte bomen, ook langs wegen, moeten binnen 3 jaar vervangen worden door nieuwe bomen. Maar dat gebeurt niet altijd. “Als ik na 3 jaar die plek controleer, vraag ik me af...
Er vallen veel verkeersslachtoffers op provinciale wegen. Een op de vijf doden komt om op N-wegen. Helpt bomenkap op de verkeersveiligheid te verbeteren?