KRO-NCRV’s Pointer heeft twee nominaties in de wacht gesleept voor The Best Social Awards. Een vakkundige jury bepaalde dat Pointer kans maakt in twee categorieën: beste videoserie en positieve impact.
Pointer Checkt dingt mee naar de award voor Beste Videoserie en neemt het daarbij op tegen HEMA, Omroep Brabant, ING en KFC. In de YouTube-serie die Pointer maakt voor NPO 3 laat presentator Jos de Groot zien wat er klopt van van beweringen uit populaire social media video's. In de afleveringen worden actuele en soms ingewikkelde onderwerpen in tien minuten ontleed en gefactcheckt.
In de categorie ‘Beste Positive Impact’ is ons onderzoek naar plekken waar vrouwen zich in Nederland onveilig voelen genomineerd. Bijna 10.000 vrouwen zetten bij ons de plekken op de kaart waar ze zich niet of minder veilig voelen. De resultaten hebben geleid tot brede maatschappelijke discussie, media-aandacht en politieke actie. Andere genomineerden in de categorie ‘Beste Positive Impact’ zijn FNV, Cosmopolitan, NOS, Basic-Fit en KPN.
Er zijn voor de elfde editie van The Best Social Awards maar liefst 268 cases in gestuurd. Een vakjury van professionals heeft alle ingezonden cases beoordeeld en de genomineerden bepaald. De winnaars worden op donderdagavond 6 februari bekendgemaakt tijdens de awardshow bij LIEF Amsterdam.